انواع زیرانداز داخل چادر
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

زیرانداز داخل چادر
علاوه بر زیرانداز زیر چادر، شما برای یک خواب راحت نیازمند یک زیرانداز دیگر در داخل چادر هستید. این زیرانداز باید عایق حرارتی بوده تا سرمای زمین را حس نکنید، نرم باشد تا وجود سنگ ریزه و سایر اجسام در زیر چادر شما را اذیت نکند و همچنین ضدآب باشد تا در صورت نفوذ آب به چادر، شما و کیسه خوابتان خیس نشوید. انواع و اقسام مختلفی از این زیراندازها در بازار لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی وجود دارد که می توانید با مراجعه به این بازارها آنها را تهیه کنید. اما پیشنهاد ما برای آن دسته از علاقه مندان که کم کردن هزینه را در دستور کارشان دارند، استفاده از فوم های پلی اتیلن است که در بازار با قیمت های پایین قابل تهیه است. این فوم ها در ضخامت ها مختلف وجود دارد که می توانید متناسب با سلیقه خودتان یکی از آنها را تهیه کنید. معمولی ترین ضخامت برای نیاز ما حدود 7 تا 8 میلیمتر است.


جنس مواد زير انداز


1-فوم فشرده : يك فوم فشرده ، نازك و سبك ميتواند عايق بدن در مقابل سطح زمين باشد . بافت و تركيب قرار گرفتن سلول های فوم باعث ميشود كه سطح آن نرمتر، وزن آن كمتر و با قابليت زياد حبس هوا در بين خود باشد كه باعث بالا رفتن كار آمدی آن می گردد.
2- تشك بادی : تشك بادی وسيله ای راحت است ولی عايق حرارت نمی باشد. در حقيقت هوای درونی تشك هنگام تحركات آن، حرارت بدن را جذب و به بيرون منتقل ميكند و از اين رو وسيله خوبی بری طبيعت گردی نيست.
3- فوم نرم و غير فشرده : اين نوع زيرانداز را با آستری آن استفاده كنيد چرا كه در غير اين صورت اين فوم حجيم ميتواند مانند يك ابر اسفنجی آب را به خود جذب كند.
4- زير انداز بادی :زير انداز بادی
اين نوع زير انداز از فوم نرمی درست شده كه توسط يك كيسه پر شده از هوا محصور است. اين تيپ زيرانداز از تركيب عايق بودن فوم و نرمی هوا درست شده و خيلی محبوب و كارآمد است.

اندازه:

زيراندازها در انواع سايز و ابعاد وجود دارند ولی نوع آن 2/1 متری آن در طبيعت گردی رايج است. برای زير پاهای خود حتی ميتوانيد از تشك نشستن و يا وسايل به عنوان زير انداز استفاده كنيد. زمانی كه در مناطق سرد ،روی برف و يا در زمستان كمپ زده ايد، از يك زيرانداز بادی 2/1 متری، روی یك فوم فشرده با اندازه استاندارد استفاده كنيد تا عايق زيادی بين خود و سطح زير خود ايجاد كنيد.

 

زیرانداززیرانداز داخل چادر
ضخامتشون حدود 2 سانتی متر است و در 3 فصل قابل استفاده است. برای زمستان شما به کلفت ترش احتیاج دارید. از نظر عایق بودن خوب عمل می کند.

این مدل مشابه همونی که خودمون داریم و سبک وزن با روکش نایلونی است. (البته این عکس برای مدلی است که لایه نایلونی قابل باد کردن است)

 زیرانداز


زیر انداز دم دستی و خوبیه و بسیار رایج است.

این مدل راحتی و عایق بودن را با خودش به همراه دارد ولی از بابت وزن از مشابه خودش سنگین وزن تر است. البته دمیدن و پر کردنش هم نفستوان را خوب چاق میکنه!!

 زیرانداز

زیرانداز داخل چادر
معمولا با تلمبه بادش میکنند. مدل مشابه اش تیپ متکاهایی که داریم تو بازرا میبینید منتها خیلی رایج نیست و بیشتر در کمپینگ (غیر کوله بدوشی) رایج است.

این آخری هم رختخواب کمپینگ است.
در ایران صندلی اش هست و در بعضی مغازه های خاص بصورت تک شاید بتونید پیدا کنید.
برای کمپینگ مناسب و خوب است.

 زیرانداز

سوراخ شدن تو کارش نیست (مشکل بادی بودن زیر انداز)
با زمین تماس ندارید از سرما محافظت میشید!
برای افراد تپل هم خوب جواب میده و مناسب است.

زیرانداز داخل چادر

 




:: موضوعات مرتبط: زیرانداز , ,
:: برچسب‌ها: زیرانداز داخل چادر , تور یک روزه , تور شاد , تور از اصفهان , تور ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 1788
|
امتیاز مطلب : 308
|
تعداد امتیازدهندگان : 101
|
مجموع امتیاز : 101
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: